KDYŽ TO NEJDE SPODEM ANEB OBRÁCENÁ CESTA K ÚSPĚCHU

Během některé z mnoha výprav za velkými kapry se nám může stát, že přijde situace, při které musíme zapřemýšlet tak, aby naše montáž byla dokonalá a aby k ní měli kapři naprostou důvěru. Když jsem se poprvé setkal s místy, o kterých jsem věděl, že jsou top a plná velkých kaprů, tak jsem se snažil svou montáž co nejvíce zdokonalit. Echolot nám ukazuje někdy plno stromů, větví, travin apod. To nám znesnadňuje případnou vyvážku, přesné položení montáže, a i kdybychom docílili záběru, tak potřebujeme kapra co nejrychleji zvednout ode dna, aby nevjel do vázek. Už si nepamatuji, ve kterém to bylo roce, ale nechal jsem si z časopisu Carpworld přeložit článek, který mě v té době hodně nadchl a o kterém jsem si myslel, že ho budu v budoucnu potřebovat. Myslím si, že metodu, kterou vám teď popíši, možná někteří z vás znají, ale bojí se ji vyzkoušet.
Již pár let jezdím za kapřími velikány do Francie. Zdejší vody jsou hodně prochytávané a plné travin, proto zde tuto metodu používám téměř vždy. Tato metoda je úspěšná na 100 % jenom při vyvážce, která je zde povolena!!

Co budeme potřebovat?

1. jedno balení žlutých míčků na stolní tenis
2. 1 m dlouhou hadičku, kterou protáhneme vlasec, shock, fluorocarbon…
3. 3 ks závěsů z backleads
4. lepidlo (lepící pistoli)
5. vrtáček na boilies
6. reflexní bílou pásku

Varianta č. 1:
Míček provrtáme skrz boilies vrtáčkem a protáhneme hadičku cca 30 cm dlouhou tak, aby byl míček cca 2 cm od jednoho kraje.
Poté lepidlem utěsníme a zafixujeme otvory v míčku (mezi vyvrtanou dírou a hadičkou), aby se dovnitř nedostala voda.
Po důkladném zaschnutí na míček nalepíme obdélník reflexní pásky pro lepší viditelnost míčku v noci.

Varianta č. 2:
Do míčku vyvrtáme díru pouze z jedné strany a instalujeme závěs na backlead. Lepidlem zalepíme závěs tak, aby se nám do míčku nedostala voda.
Jinak by nám nesplňoval tento plovák účel, pro který jsme jej vyrobili.
Po zaschnutí opět nalepíme obdélník reflexní pásky rovněž z obou stran míčku.
Plovák varianty č. 1 bych doporučil použít přímo nad montáž a vyskládat ji po celé délce vlasce až k prutu.
Variantu č. 2 používám při kličkování mezi stromy.
Možná si teď někdo z vás řekne „co to jako je?“. Věřte tomu, že tam, kde je dovoleno vyvážet, vám jistě pomůže tato metoda přelstít nejednoho velkého kapra, který je schovaný ve vázce pod vodou. Myslím si, že úhel kmenového vlasce je podstatně jiný než u klasického způsobu lovu, a tak je tady určitě menší šance, že to kapr svou postranní čarou prokoukne.
Jedinou nevýhodou je, když začne foukat silný vítr, který vám míčky bude tlačit do stran.
Pokud chytáte přímo u vázky, tak musíte mít dobře seřízenou brzdu. Ihned po záseku nebojujte a nesnažte se za každou cenu kapra otočit.
Snažte se držet jenom lehký kontakt s rybou a na lodi pouze domotávejte. Jednotlivé míčky se vám budou postupně propadat až k samotné montáži a kaprovi.
Poté klasicky zalomte motor, schovejte vesla a pak už se soustřeďte jenom na souboj s kaprem, navedení do podběráku a položení kapra na mokrou podložku,
kterou již máte určitě v lodi připravenou.
U varianty č. 2 míčky odcvaknu a nechám si je v lodi pro další vyvážku.
Za sebe můžu říct, že je to opravdu něco jiného, než na co jsem byl zvyklý.
Pokud my, kapraři, vyhledáváme a nacházíme trofejní kapry ve stromech a vázkách, tak bych tento systém doporučil.
Za zkoušku nic nedáte, a pokud vše časem dotáhnete k dokonalosti, tak budete zase o krok blíže k našemu společnému sportu …
kaprařině.


 
Převzato